1. Novsport
  2. Любопитно
  3. Гребната флотилия в Пловдив има лодки за близо 5 милиона евро

Гребната флотилия в Пловдив има лодки за близо 5 милиона евро

Измервания на лодките преди старта на Световното първенство в Пловдив показаха, че обикновено лодките са по-леки, отколкото са стандартите на FISA

Гребната флотилия в Пловдив има лодки за близо 5 милиона евро

Флотилията от 326 лодки на Световното първенство по гребане в Пловдив може да се оцени на стойност между 3,5 – 5 милиона евро. За тази преценка помага Давид Филипи - второ поколение собственик на италианската компания за производство на лодки Filippi. Около 80% от лодките на гребната база в Пловдив, по собствената му преценка, са произведени в Италия при него.

„Често ме питат защо една добра лодка струва колкото един нов автомобил“, разказва Давид Филипи. И неговият отговор винаги е еднозначен – всяка лодка е със собствен дизайн, защото е лична поръчка за гребеца, който ще тренира и ще се състезава с нея. „Материалите, трябва да са достатъчно здрави, защото напреженията на които се подлага една лодка и на тренировки, и на състезания са много големи. Гребецът вкарва цялата си сила във всяко загребване, но това не трябва да повреди лодката. Всяка година във  Filippi опитваме да променяме дизайна, да въвеждаме нови материали и да напасваме лодката според анатомията и изискванията на всеки гребец. Има разлика дали лодката е за мъже или за жени, дали е за лека категория гребци или е в стандартната категория“, допълва Давид Филиппи.

На пазара на лодки навлизат и вездесъщите китайски производители, които постигат по-ниски цени. Но за сметка на качеството. Просто няма друг начин, защото лодката в гребния спорт не е масов продукт и не се поддава на автоматизация. Така че цената е важна, но качеството е още по-важно, особено за големи състезания. „Няма как да вземеш медал на олимпиада или на световно първенство с китайска лодка, затова те може и да са подходящи за тренировка, но никога за големи състезания“, коментира Давид Филипи.

Задължителните измервания на лодките преди старта на Световното първенство в Пловдив показаха, че обикновено лодките са по-леки, отколкото са стандартите на FISA и затова за състезанията се добавят тежести. „Да, може да се намали още теглото на лодките, но ако сега един скиф тежи или трябва да тежи 14 килограма, не бихме могли да го направим 10 килограма. Ще се строши от напрежение, ще бъде много крехък. А и няма да е функционална лодка. И сега е доста трудно да се придържаме към изискваното от FISA тегло от 14 килограма за един скиф, така че не можем да го намалим кой знае колко, дори и да имаме възможност. Най-голям потенциал за намаляване теглото има при двойката с кърмчия, но FISA не позволява, така че не си струват усилията“, заключи Филипи.

Затвор грози Холанд в Швейцария

Нападателят на Манчестър Сити и норвежкия национален отбор не платил глоба, пише "Блик"

Кубрат Пулев: Синът ми е роден за световен шампион в тежка категория

"Синът ми е роден за световен шампион", споделя Кубрат Пулев

Левски пусна парфюм за 159 лева

„Завладяващ аромат на успех и любов!“

7000 км в самолета без да играеш и минута

Двама национали на България навъртяха сериозна дистанция на борда

Скандал между Перес и Шумахер

Не ме се сърдя призна Ралф

Симона Пейчева специален гост на Алина Кабаева

Поводът е предстоящия турнир "Небесна грация" в Катар

Неймар пръсна 50 милиона за имот в Дубай

Той си взе къща в сграда Bugatti

Хари Кейн откри своя статуя в Лондон

Тя е поставена пред спортния център, където нападателят прави първите си крачки във футбола

Скандал! ДНК тест показа има ли Десаи извънбрачна дъщеря

Виктория е родена от връзката на Десаи с бразилката Косма