1. Novsport
  2. Любопитно
  3. Ето кога трябва да е готова метростанцията, посветена на Гунди

Ето кога трябва да е готова метростанцията, посветена на Гунди

Вижте подробности

Ето кога трябва да е готова метростанцията, посветена на Гунди

До май 2024 г. ще е готова като конструкция станцията, отдаваща почит на синята легенда Георги Аспарухов - Гунди. Конструктивните работи на първата метростанция от разширението на третата линия по бул. "Владимир Вазов" - МС "Стадион Георги Аспарухов", са в напреднал стадий и конструкцията на ниво вестибюл е приключена.

Спирката е разположена под южното платно на бул. "Владимир Вазов", на кръстовището му с улиците "Васил Кънчев" и "Река Велека". Станцията се изгражда по смесен метод - Милански плюс надграждане. В момента се изпълняват строителни работи на ниво перон, които трябва да приключат в първите месеци на 2024 г. Паралелно с тях се работят и архитектурно-строителни работи.

Като завършена конструкция станцията ще бъде готова в периода април-май, след което ще стартира работата по т.нар. представителна архитектура на спирката. Окончателно станцията, заедно с другите две в отсечката - МС"Тракия" и МС"Владимир Вазов", трябва да са готови в края на 2025 г.

В тунела между сега съществуващата станция "Хаджи Димитър" и новата "Стадион Георги Аспарухов", който е дълъг 580 м, напредва изграждането на първичната облицовка и изпълнението е точно на 50%.

Останалите 50% се планира да бъдат приключени в есенните месеци на следващата година и паралелно с това благодарение на една напречна рампа, която е изградена допълнително, ще започне изпълнението и на вторичната облицовка.

В месеците февруари-март ще стартират изолационни работи в тунела. Характерното за напредъка в този тунел е че се извършва по т.нар. Нов австрийски тунелен метод / НАТМ / при изключително тежки инженерно-геоложки условия - високо ниво на подпочвените води, слаби почви в някои зони и насипи, които са извършени във времето със строителни отпадъци.

Високите подпочвени води и слабите почви предопределят много тежки укрепителни мероприятия - анкери, усилване на почвата с инжекции, директно вкарване на бетон в свлечени зони, където се образуват каверни и те трябва да бъдат запълнени. С огромно количесво бетон и цимент върви изпълнението на всеки метър от този тунел.

Изпълнител на обекта е "Джи Пи Груп" АД, а автор на дизайна е арх. Ирена Дерлипанска. Спортният клуб "Левски" и бившият кмет на "Подуяне" Ева Митова са в основата на идеята за тази станция, затова синият цвят присъства навсякъде - в различни форми и плоскости. Атрактивен детайл от дизайна на станцията ще бъде пространствена решетка, в чийто елементи ще има вградени като пластики различни фигури на спортисти, с чийто спортове се гордее Герена. Решетката ще виси над пробива между перона и вестибюла.
Левски пусна парфюм за 159 лева

„Завладяващ аромат на успех и любов!“

7000 км в самолета без да играеш и минута

Двама национали на България навъртяха сериозна дистанция на борда

Скандал между Перес и Шумахер

Не ме се сърдя призна Ралф

Симона Пейчева специален гост на Алина Кабаева

Поводът е предстоящия турнир "Небесна грация" в Катар

Неймар пръсна 50 милиона за имот в Дубай

Той си взе къща в сграда Bugatti

Хари Кейн откри своя статуя в Лондон

Тя е поставена пред спортния център, където нападателят прави първите си крачки във футбола

Скандал! ДНК тест показа има ли Десаи извънбрачна дъщеря

Виктория е родена от връзката на Десаи с бразилката Косма

Аякс с ново лого през 2025 г. (СНИМКА)

Нидерландският колос сменя емблемата

Националите се включват в благотворителна кампания преди мача с Беларус

Българският представителен отбор по футбол ще подкрепи дейността на Фондация "Живот с рак"