Новият австрийски спонсор иска да върне Левски там, където му е мястото - на върха. Което само по себе си е чудесна новина, защото така или иначе от "Герена" са пестеливи за високопарни слова и помпозни обещания. Хубаво е, че се намери една строителна компания, която да напомни на футболната общественост кой на кое ниво е поставен и кой къде се намира в йерархията. Защото бяхме забравили, че Левски и "върхът" са съвместими понятия в този спорт.
Другата добра новина е, че австрийската строителна компания изобщо няма да е последният спонсор на сините за този сезон. Явно съвсем скоро екипите на Левски ще заприличат на тези от тимовете във Франция и Австрия - все едно си на стрелбище и питаш къде се стреля за дъвка. В което, разбира се, няма нищо лошо, а напротив - хубаво е, когато големите фирми се обръщат към спорта, така пише в официалните сводки и комюникета. Изведнъж клубът от софийския квартал Сухата река стана истински Клондайк за бизнеса, който се надпреварва да инвестира и рекламира във ФК Левски, и по-точно в новия Левски - този след ерата "Батков". Спонсорите си знаят дали ще имат възвръщаемост, дали рекламата им е имиджова, или, както казаха австрийците - ние преди да инвестираме, трябва да спечелим тези пари. Кой както иска, така да го разбира. Не че ни е работа, ама ни е чудно как така преди половин година, когато Левски бе на кантар да вземе професионален лиценз, Иво Тонев не успя да убеди пилетата "Градус" да дават пари, а сега, когато касата не е празна, вече има сделка.
Съвсем друг е въпросът защо тези фирми се обръщат само към един клуб и защо го правят точно сега. И как така хората на "Герена" изведнъж станаха много контактни, много комуникативни и в крайна сметка продуктивни. Константин Баждеков продължавал да работи неуморно за намирането на нови партньори. Ама хубаво де, дълги години кой беше изпълнителен директор на Левски, че взехме да забравяме? А не беше ли логически пазарно Баждеков преди години да намери десетина спонсори, когато сините бяха със съвсем друга котировка и бяха много по-привлекателни за рекламодателите? То не беше Лига Европа, то не беше Шампионска лига, то не бяха пълни стадиони, то не беше зрителски интерес. Светът не беше обхванат от финансова и икономическа криза. И какво излиза, че от 2-3 месеца насам всички в Левски изведнъж се разработиха и намериха много на брой и все солидни спонсори. Голяма опашка се извива пред „Тодорини кукли", напливът е сериозен, може би защото Левски има нови трима собственици, а те не са подставени лица на големи политически фигури и икономически структури. Просто Тодор Батков решил, че триото Тонев-Ангелов-Иванов обича спорта, обича Левски и са способни да финансират и управляват Левски, и им прехвърлил акции, оценени на 30 милиона лева.
Обаче никой до ден днешен не е показал и доказал собственост, което вече предизвика и резонна реакция от страна на организираните привърженици, на част от които не е все тая чия собственост е Левски. Остава висящ и въпросът за четвърти голям акционер, като почти сигурно в тази роля ще влезе основният и най-голям спонсор "Виваком", който все още не е представен официално както "Щрабаг". Не е ясно и дали Тонев-Ангелов-Иванов ще отделят от техния залък по посока телекомуникационната компания и дали процентът ще е реципрочен. И дали, ако феновете все пак получат дълго чаканите около 10 процента от акциите, останалите 90 ще бъдат разделени поравно на 3 или 4 части.
Важно е, че се бачка здраво и вече клубът е финансово стабилен. Спонсор след спонсора, мила моя майно льо. И всичко това при положение, че едва онзи ден бе обявен конкурс за нов маркетинг директор на Левски. Представяте ли си какво ще стане, след като този нов шеф сформира отдел и всички като Баждеков и Тонев заработят неуморно, колко спонсори още ще има. Може да стане скандал на коя компания къде да бъде поставено логото на екипите. Сигурно някой ще надцаква "Виваком", ще плаща неустойки, за да бъде сложен отпред на фланелките.
* Клондаик е река в Северозападна Канада. С откриването на злато в района на река Клондаик в Северозападна Канада през средата на август 1896 започва т.нар. Златна треска В Аляска. От тогава думата "клондаик" често се явява синоним на невъобразимо богато място, източник на огромни блага
"Тема спорт"
Другата добра новина е, че австрийската строителна компания изобщо няма да е последният спонсор на сините за този сезон. Явно съвсем скоро екипите на Левски ще заприличат на тези от тимовете във Франция и Австрия - все едно си на стрелбище и питаш къде се стреля за дъвка. В което, разбира се, няма нищо лошо, а напротив - хубаво е, когато големите фирми се обръщат към спорта, така пише в официалните сводки и комюникета. Изведнъж клубът от софийския квартал Сухата река стана истински Клондайк за бизнеса, който се надпреварва да инвестира и рекламира във ФК Левски, и по-точно в новия Левски - този след ерата "Батков". Спонсорите си знаят дали ще имат възвръщаемост, дали рекламата им е имиджова, или, както казаха австрийците - ние преди да инвестираме, трябва да спечелим тези пари. Кой както иска, така да го разбира. Не че ни е работа, ама ни е чудно как така преди половин година, когато Левски бе на кантар да вземе професионален лиценз, Иво Тонев не успя да убеди пилетата "Градус" да дават пари, а сега, когато касата не е празна, вече има сделка.
Съвсем друг е въпросът защо тези фирми се обръщат само към един клуб и защо го правят точно сега. И как така хората на "Герена" изведнъж станаха много контактни, много комуникативни и в крайна сметка продуктивни. Константин Баждеков продължавал да работи неуморно за намирането на нови партньори. Ама хубаво де, дълги години кой беше изпълнителен директор на Левски, че взехме да забравяме? А не беше ли логически пазарно Баждеков преди години да намери десетина спонсори, когато сините бяха със съвсем друга котировка и бяха много по-привлекателни за рекламодателите? То не беше Лига Европа, то не беше Шампионска лига, то не бяха пълни стадиони, то не беше зрителски интерес. Светът не беше обхванат от финансова и икономическа криза. И какво излиза, че от 2-3 месеца насам всички в Левски изведнъж се разработиха и намериха много на брой и все солидни спонсори. Голяма опашка се извива пред „Тодорини кукли", напливът е сериозен, може би защото Левски има нови трима собственици, а те не са подставени лица на големи политически фигури и икономически структури. Просто Тодор Батков решил, че триото Тонев-Ангелов-Иванов обича спорта, обича Левски и са способни да финансират и управляват Левски, и им прехвърлил акции, оценени на 30 милиона лева.
Обаче никой до ден днешен не е показал и доказал собственост, което вече предизвика и резонна реакция от страна на организираните привърженици, на част от които не е все тая чия собственост е Левски. Остава висящ и въпросът за четвърти голям акционер, като почти сигурно в тази роля ще влезе основният и най-голям спонсор "Виваком", който все още не е представен официално както "Щрабаг". Не е ясно и дали Тонев-Ангелов-Иванов ще отделят от техния залък по посока телекомуникационната компания и дали процентът ще е реципрочен. И дали, ако феновете все пак получат дълго чаканите около 10 процента от акциите, останалите 90 ще бъдат разделени поравно на 3 или 4 части.
Важно е, че се бачка здраво и вече клубът е финансово стабилен. Спонсор след спонсора, мила моя майно льо. И всичко това при положение, че едва онзи ден бе обявен конкурс за нов маркетинг директор на Левски. Представяте ли си какво ще стане, след като този нов шеф сформира отдел и всички като Баждеков и Тонев заработят неуморно, колко спонсори още ще има. Може да стане скандал на коя компания къде да бъде поставено логото на екипите. Сигурно някой ще надцаква "Виваком", ще плаща неустойки, за да бъде сложен отпред на фланелките.
* Клондаик е река в Северозападна Канада. С откриването на злато в района на река Клондаик в Северозападна Канада през средата на август 1896 започва т.нар. Златна треска В Аляска. От тогава думата "клондаик" често се явява синоним на невъобразимо богато място, източник на огромни блага
"Тема спорт"