1. Novsport
  2. Формула 1
  3. Забраната за презареждане ще направи сезона във Формула 1 истинска война в бокса

Забраната за презареждане ще направи сезона във Формула 1 истинска война в бокса

Новото правило - член 29, което гласи, че болидите не могат да презареждат гориво по време на състезанието, ще направи своя официален дебют във Формула 1 с изгасването на светлините над стартовите решетки на Гран при на Бахрейн този уикенд.

Забраната за презареждане ще направи сезона във Формула 1 истинска война в бокса

Новото правило - член 29, което гласи, че болидите не могат да презареждат гориво по време на състезанието, ще направи своя официален дебют във Формула 1 с изгасването на светлините над стартовите решетки на Гран при на Бахрейн този уикенд.

Това означава, че за първи път от състезанието в Австралия през 1993-а година болидите ще имат достатъчно гориво, за да изминат цялото разстояние на пистата. Промените в техническите характеристики също са огромни, което ще направи най-забележими спиранията в бокса.

"Винаги сме се старали да се справяме бързо в бокса, но там основен проблем бе закачането и откачането на маркуча за горивото. Като махнем това от уравнението, основен компонент за загуба или печелене на време става смяната на гумите. Те трябва да бъдат подменяни по най-бързия начин, по който човек може да го направи", заяви спортният директор на класическия конструктор Рено - Стив Нилсен.

За да бъде най-добрият екип в бокса, отборът на Рено репетира усилено именно подмяната на гумите по време на предсезонната подготовка. Нилсен смята, че след пет часа тренировки в бокса френският конструктор ще бъде един от най-силните при спиранията на болидите по време на състезанията от сезон 2010. Той каза, че целта пред всички отбори ще бъде преполовяване на забавянето в бокса: "Трябва да направим тази работа наша основна цел, защото само така може да се постигне прецизност. Задачата ни ще бъде да постигнем време от 3.5 секунди забавяне в бокса".

По време на предсезонните тренировки техническият екип на Рено успя да свали времето дори под 3 секунди, но нищо не може да се сравни с напрежението по време на официално състезание от Формула 1.

То е равносилно това при изпълнение на дузпа във футбола или при разиграването на точка за мача в тениса - всеки трябва да се изяви на върха на възможностите си в точно определен момент.

"Този вид напрежение ще бъде съвсем различен от това, което изпитвахме в бокса през миналите години. Вместо да гледаме в накрайника на маркуча, ще трябва да чакаме четири вдигнати ръце във въздуха - по една за всяка гума. Работата е една и съща за всички отбори. Всичко опира до това кой ще успее да се приспособи по-бързо към новата система", каза още спортният директор на френския тим.

Ландо Норис: Макс няма слабо място

Британският пилот призна превъзхоството на четирикратния световен шампион

Хелмут Марко нападна Серхио Перес след Лас Вегас

Съветникът на Ред Бул не е доволен от представянето на мексиканеца

Верстапен: Не съм и мечтал за 4 титли

Световният шампион във Формула 1 коментира триумфа си

Вижте всички шампиони във Формула 1

Световните шампиони във Формула 1 през годините

Верстапен с четвърта поредна титла във Формула 1 (ВИДЕО)

Макс Верстапен си гарантира четвъртата си поредна световна титла във Формула 1, след като завърши на петата позиция в надпреварата за Гран При на Лас Вегас

Ръсел грабна полпозишъна във Вегас с летяща обиколка

Британецът пребори Сайнц с по-малко от една десета

Норис: Не бях готов да се боря за титлата този сезон

Британецът в един момент беше реален претендент за първото място

Отборите във Формула 1 нападнаха Ауди

Немският концерн официално ще станат част от решетката през 2026г.

Верстапен: Формула 1 вече не е забавна

Световният шампион не е доволен от глобите за неприлични реплики от пилотите