Решението на Ландо Норис да удължи договора си с Макларън е неприятна изненада за световните шампиони във Формула 1 Ред Бул, тъй като в Милтън Кийнс са се надявали да привлекат британеца. След тази новина пилотите с най-голям потенциал за развитие в следващите сезони се оказаха дългосрочно обвързани – Макс Верстапен има договор с Ред Бул до края на 2028, Макларън запазва двамата си пилоти Ландо Норис и Оскар Пиастри, а тази седмица стана ясно, че и Шарл Леклер няма да напусне Ферари и остава в Маранело.
Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнър на няколко пъти е говорил с Норис, като пилотът не потвърди точно тези срещи, но обясни, че е имал контакти с други отбори преди да преподпише с Макларън.
В Ред Бул търсят силен пилот, който да партнира в дългосрочен план, тъй като Серхио Перес явно няма да може да се пребори да остане в тима и след края на настоящия му договор, който изтича през 2024 година.
Според различни анализатори, в дългосрочен план Лиам Лоусън и Алекс Албон имат най-голям шанс да си партнират с Верстапен в Ред Бул. Лоусън получи шанс да кара за Алфа Таури миналата година и се представи отлично като за дебютант, а Албон поне досега не е дал признаци, че има интерес да се върне в Милтън Кийнс, за да е отново №2 на Макс и постоянно да бъде кастрен от доктор Хелмут Марко.
Това е и един от страничните ефекти на доминацията на силен отбор с много силен първи пилот – другите силни пилоти не искат да са негови съотборници защото знаят, че той е фаворизиран от мениджмънта на тима и те няма да получат подкрепата, която искат и шансовете, за да се борят с него и за победите.