1. Novsport
  2. Формула 1
  3. Ники Лауда: Фетел все още е фаворит

Ники Лауда: Фетел все още е фаворит

Тази година Ники Лауда вече изслуша шест пъти химна на родната си Австрия след победите на Ред Бул.

Ники Лауда: Фетел все още е фаворит

Тази година Ники Лауда вече изслуша шест пъти химна на родната си Австрия след победите на Ред Бул. Но трикратният световен шампион и неоспорим експерт в света на Формула 1 не смята, че Червените бикове ще спечелят титлата заради някакви патриотични подбуди. Лауда говори за сезона досега, за битката между Фетел и Уебър, за стратегията на Ферари и провала на Мерцедес.

- Класирането в момента отговаря ли на реалното съотношение на силите? Марк Уебър е първи...
- Разбира се. Пилотът с най-много победи и отборът с най-добро представяне са начело. Много е просто - Марк спечели четири състезания, докато преследвачите му Люис Хамилтън, Себастиан Фетел, Дженсън Бътън и Фернандо Алонсо имат по две победи. Победата в едно състезание показва, че можеш да обърнеш всяка ситуация в своя полза. Понякога ти трябва и малко късмет, но както се казва, съдбата помага на смелите...
- Ред Бул разполагат с най-добрата кола, но едва след Гран При на Унгария успяха да реализират превъзходството си в първи места при пилотите и конструкторите. Защо?
- Виждали сме много често някоя много бърза кола да не успее да стигне до карирания флаг и преди състезанието в Унгария точно такъв беше случаят с Ред Бул. Те обаче наистина са много бързи и за мен бе въпрос на време да оглавят класирането въпреки грешките на пилотите и провалите на техниката.
- Да оставим класирането настрана - кой според вас е пилотът с най-забележителни постижения тази година?
- Все пак това е Себастиан Фетел. Това, което показа на квалификацията в Будапеща като чиста скорост, надминава всичко. Особено като имаме предвид, че пилот като Марк Уебър разполага със същата техника като него. Естествено Марк също прави добри неща, както и обичайните заподозрени - Хамилтън, Алонсо, Бътън.
- Фетел не изглеждаше като сигурен победител в Унгария. Как един пилот може да се справи с лошия късмет?
- Да, Фетел си гризе ноктите от яд през цялата почивка, докато Уебър потрива доволен ръце. Но това е нещо, през което трябва да се премине. Фетел е достатъчно млад, за да може бързо да забрави проблемите. Не знам дали това е утешение за него, но шампионатът става все по-интересен с всяко следващо състезание. След всичкия лош късмет той все още може да спечели титлата.
- Съперничеството между двамата пилоти на Ред Бул не може ли да им коства титлата?
- Има два начина един отбор да подхожда към състезание във Формула 1. Ако избереш политически подход, ще приемеш стратегията на Ферари. Но може да дадеш на двамата си пилоти и равни възможности, а на феновете вълнуващ спорт. Ред Бул прави точно това. Феновете искат да гледат зрелище на най-високо ниво - най-добрите пилоти в най-добрите коли и философия от типа "нека най-добрият победи". А не да им се присмиваш с приказки за отборен резултат. Но това е тема за друг разговор.
- Значи Фернандо Алонсо върви по стъпките на Михаел Шумахер и превзема Ферари?
- Това, което те направиха на "Хокенхайм", е против всички правила. Те ги нарушиха и незабавно бяха наказани, а освен това ще трябва да дават обяснения пред Световния съвет за моторни спортове. Това няма нищо общо с Алонсо. Той не е Шумахер.
- Отстрани изглежда, че Макларън имат най-балансираната пилотска двойка...
- И Хамилтън, и Бътън знаят какво трябва, за да станеш световен шампион. Всеки път, когато не стигнеш финала, е огромен удар по твоите амбиции. Затова те мъдро пазят дистанция помежду си и до Гран При на Унгария това им се отплащаше с първо място при пилотите и конструкторите, въпреки че колата им е по-слаба от тази на Ред Бул.
- Какво ще кажете за представянето на Мерцедес GP? Те със сигурност очакваха повече от този сезон след шампионската титла под името "Браун GP" миналата година.
- Сигурен съм, че те са много недоволни от това, което им се случва. Най-добре веднага да се концентрират върху колата си за следващия сезон. Не мисля, че може да разчитат на сериозни подобрения през оставащите седем състезания тази година, а е много късно да правят нова кола.
- Как оценявате завръщането на Михаел Шумахер на пистата?
- Нико Розберг непрекъснато го побеждава и Михаел трябва първо да реши този проблем. Ще е интересно да видим какъв път ще избере, за да се върне на подиума.
- Нещо за останалите?
- Не, изобщо. Или си в челото, или нямаш значение.
- Какво ще кажете за новите отбори?
- Разликата с първите е прекалено голяма. Винаги е било така и никога няма да се промени. Твърдо съм против да се поддържат отбори на системи, за да пълнят решетката. Или се справят със собствени сили, или довиждане.
- Кой е вашият фаворит за титлата?
- На теория Себастиан Фетел. Но трябва сам да си я спечели.

Кадилак влиза във Формула 1?

Формула 1 ще има 11-и отбор от 2026-а година, след като организаторите на шампионата одобриха молбата на Кадилак

Ландо Норис: Макс няма слабо място

Британският пилот призна превъзхоството на четирикратния световен шампион

Хелмут Марко нападна Серхио Перес след Лас Вегас

Съветникът на Ред Бул не е доволен от представянето на мексиканеца

Верстапен: Не съм и мечтал за 4 титли

Световният шампион във Формула 1 коментира триумфа си

Вижте всички шампиони във Формула 1

Световните шампиони във Формула 1 през годините

Верстапен с четвърта поредна титла във Формула 1 (ВИДЕО)

Макс Верстапен си гарантира четвъртата си поредна световна титла във Формула 1, след като завърши на петата позиция в надпреварата за Гран При на Лас Вегас

Ръсел грабна полпозишъна във Вегас с летяща обиколка

Британецът пребори Сайнц с по-малко от една десета

Норис: Не бях готов да се боря за титлата този сезон

Британецът в един момент беше реален претендент за първото място

Отборите във Формула 1 нападнаха Ауди

Немският концерн официално ще станат част от решетката през 2026г.