1. Novsport
  2. Формула 1
  3. Маса: От пилотите не трябва да се правят икономии

Маса: От пилотите не трябва да се правят икономии

Пилотът на Ферари Фелипе Маса смята, че ръководителите на отборите от Формула 1 ще допуснат голяма грешка, ако в стремежа си за ограничаване разходите орежат и заплатите на състезателите

Маса: От пилотите не трябва да се правят икономии
Пилотът на Ферари Фелипе Маса смята, че ръководителите на отборите от Формула 1 ще допуснат голяма грешка, ако в стремежа си за ограничаване разходите орежат и заплатите на състезателите. Бразилецът е уверен, че икономии може да се направят в много други аспекти. Идеята за намаляване заплатите е дело на директора на Ферари. През изминалата седмица шефът на Ферари Стефано Доменикали изрази мнението си, че в условията на финансовата криза пилотите са длъжни да окажат подкрепа на своите работодатели и да се съгласят на по-ниските доходи.

„Предполагам, че в предстоящите няколко месеца ни очакват сериозни промени. Революционните промени в регламента на FIA касае и пилотите, а в това число и заплатите им”, заяви Доменикали пред италианския спортен журнал “Autosprint”. „В по-сериозните отбори вече достигат до извода, че в близкото бъдеще те няма да бъдат способни да покриват космическите суми по заплащането на пилотите си. Наложително е въпросът да бъде обезателно обсъден”.

Именно в отборът на Ферари се подвизава най-скъпоплатеният Гран при състезател – Световният шампион за 2007 г Кими Райконен, който по условията на договора си получава по 35 милиона лири стерлинги за всяка година престой в отбора на „Черните кончета”. Останалите титулувани състезатели двукратният шампион Фернандо Алонсо и тазгодишният носител на шампионската титла Люис Хамилтън получават по малко над 10 милиона годишно. Въпреки това Маса, не вярва че „скудерията” трябва да ограничава както неговото така и заплащането на Райконен.

Маса също така коментира и намерението на организаторите да установят използването на стандартизирани двигатели.

„Не намирам идеята за интересна. Да, всички се стремят към минимизиране на разходите. Това е важен проблем, който трябва да се адресира по най-директния начин. Но идеята за уеднаквен двигател противоречи на самия замисъл за Гран при надпреварите. Това не трябва да се допуска. Ферари с чужд двигател не е Ферари. Същото може да бъде казано и за Мерцедес, Тойота и Рено”, подчерта вицешампионът за 2008 г.
Ландо Норис: Макс няма слабо място

Британският пилот призна превъзхоството на четирикратния световен шампион

Хелмут Марко нападна Серхио Перес след Лас Вегас

Съветникът на Ред Бул не е доволен от представянето на мексиканеца

Верстапен: Не съм и мечтал за 4 титли

Световният шампион във Формула 1 коментира триумфа си

Вижте всички шампиони във Формула 1

Световните шампиони във Формула 1 през годините

Верстапен с четвърта поредна титла във Формула 1 (ВИДЕО)

Макс Верстапен си гарантира четвъртата си поредна световна титла във Формула 1, след като завърши на петата позиция в надпреварата за Гран При на Лас Вегас

Ръсел грабна полпозишъна във Вегас с летяща обиколка

Британецът пребори Сайнц с по-малко от една десета

Норис: Не бях готов да се боря за титлата този сезон

Британецът в един момент беше реален претендент за първото място

Отборите във Формула 1 нападнаха Ауди

Немският концерн официално ще станат част от решетката през 2026г.

Верстапен: Формула 1 вече не е забавна

Световният шампион не е доволен от глобите за неприлични реплики от пилотите