1. Novsport
  2. Формула 1
  3. Хамилтън не останал доволен от новите правила за 2026-та

Хамилтън не останал доволен от новите правила за 2026-та

Бъдещият пилот на Ферари смята, че колите все още са твърде тежки

Хамилтън не останал доволен от новите правила за 2026-та

Люис Хамилтън приветства плановете на Формула 1 за по-леки и по-пъргави болиди, но смята, че шефовете на автомобилния спорт не са направили достатъчно за редуцирането на теглото им. Седемкратният шампион все пак е на мнение, че готвените промени от 2026 година са стъпка в правилната посока.

В навечерието на Гран При на Канада от Формула 1 показаха част от бъдещето си, като бе разкрита концепцията за нова машина. Новият по-малък автомобил включва опростен двигател с вътрешно горене, използващ напълно устойчиви горива и въвеждането на нов бутон за усилване при изпреварване. Болидът е предвиден да бъде с 30 килограма по-лек от настоящия дизайн, използван в този спорт. В бъдеще Международната автомобилна федерация (ФИА) обещава минимално тегло от 768 кг при почти 798 кг в момента, а от централата се надяват по трасетата да има “пъргав" автомобил, което е в основата на промените.Самият Хамилтън многократно е подчертавал, че сегашните болиди във Формула 1 са твърде тежки и тромави, докато Ландо Норис (пилот на отбора на Макларън) заяви в един момент през миналия сезон, че "колите трябва да бъдат конструирани по-леки и тогава ще се превърнат в доста по-живи на пистата".

"Става дума за болид, който е едва с 30 кг по-лек от настоящия. Да ви кажа, не е нещо кой знае какво като разлика. Стъпка в правилната посока е, но все още е тежък”, заяви на пресконференция Хамилтън, който от 2026 година преминава в отбора на Ферари. "Въпросната промяна няма да има кой знае какво въздействие. Видях само това, което всички видяха на представянето, но говорих с тестови пилоти, които са го карали на симулатор и те ми казаха, че болидът е доста бавен”, добави британецът.Пилотът на Мерцедес все пак похвали ФИА за предстоящото преминаване на спорта към устойчиви горива.

“Това е смела стъпка и със сигурност е в правилната посока”, заяви Хамилтън.Пакетът с новите технически правила трябва да бъде ратифициран от Световния съвет за моторни спортове на ФИА на 28 юни.

 

Норис: Не бях готов да се боря за титлата този сезон

Британецът в един момент беше реален претендент за първото място

Отборите във Формула 1 нападнаха Ауди

Немският концерн официално ще станат част от решетката през 2026г.

Верстапен: Формула 1 вече не е забавна

Световният шампион не е доволен от глобите за неприлични реплики от пилотите

Макс Верстапен иска да пропусне шоуто в Лондон

Пилотът на Ред Бул многократно е показвал, че е против лъскавите събития във Формула 1

Карлос Сайнц ще кара за "Уилямс" на тестовете в Абу Даби

Испанският пилот ще започне да работи отрано с бъдещия си отбор във Формула 1

Монако преподписа договора си с Формула 1

Емблематичното състезание за Голямата награда на Монако ще остане в календара на Формула 1 поне до 2031 година

Чеко Перес отхвърлил две оферти, за да остане в Ред Бул

Мексиканецът ще кара за австрийския тим и през 2025 година

Люис Хамилтън: Михаел Шумахер е вдъхновение за младите пилоти

Вижте какво още каза 7-кратният световен шампион във Формула 1

Директор във Формула 1 напусна

Нилс Витих ще бъде заместен от Руи Маркес още за Гран при на Лас Вегас