Лудостта, която обхваща американците в седмицата на Супербоул, е неописуема. В нея те харчат пари за всичко, свързано с играта. Естествено, феновете на двата финалиста вадят повече от джобовете си. Но другите също не пестят, за да са съпричастни по един или друг начин със зрелището.
Властите в САЩ отчетоха, че всеки възрастен жител в страната е похарчил средно по 81 долара за неща, свързани със Супербоул 53 - тоест, в икономиката на страната са се влели 14,8 милиарда долара - толкова са пръснати за храни, напитки, фланелки или други артикули на любимите отбори, нови телевизори...
А както се знае, любовта на привържениците е безмерна. Място в най-баровската ложа на стадиона бе продадено за 98 709 долара, фен пък плати 565 хиляди долара за ВИП бокс, в който да гледа финала с още 30 свои приятели.
Само в икономиката на град Атланта, който бе домакин на събитието, влязоха 400 милиона долара. За протичането на всичко по мед и масло помогнаха 10 хиляди доброволци. Местната власт изчисли, че всеки турист в града, посетил финала, е харчил средно по 305 долара на ден. Цената на хотелските стаи, които обикновено са средно по 270 долара, пък бе надута двойно.
Ето още няколко факта:
- Средната цена на билет бе 7166 долара, а най-ниската -3300 долара.
- Цената на 30-секунден рекламен клип бе 5,24 милиона долара, а всички слотове разпродадени дни преди Супербоул 53.
- Събитието бе отразявано от 5800 журналисти.
- На финала бяха заложени 6 милиарда долара - повечето от тях в нелегални букмейкъри, намиращи се в офшорни зони. Причината е, че само в 8 от 50 щата в страната хазартът е легализиран. Общата бройка на залагащите бе 22,7 милиона души.
- 24% от американците бяха декларирали, че ще присъстват на нещо като парти за мача - ще го гледат с приятели или просто с други фенове.
- Бяха изядени 1,38 милиарда пилешки крилца, 4,6 милиона тона ребърца. Пивоварните продадоха над 51,7 милиони каси бира, а пицариите отчетоха за деня ръст на продажбите с 67%.