Двамата пилоти - Димитър Илиев (Виваком Рали Тим) и Петър Гьошев (Престиж Рали Тим) ще стартират с обичайните си партньори днес надвечер в първата от деветте скоростни етапа на рали Твърдица, трети от седем състезания в първенството на България. В началото на седмицата двамата пилоти обявиха за смяната на навигаторите си, опитвайки се както да проверят, който от тях е по-добрия в занаята, но също и да направят интригата на състезанието по-голяма. Ако първият мотив е добър, то вторият със сигурност се оказва плод на желанията, а не на реалност - познавачите разбираха, че подобна смяна от днес за утре е невъзможна.
И скептично се подсмиваха, разбирайки, че друга е била идеята. Лошо изпълнение на недомислено решение. Ден след като започнаха официалното си участие в ралито, и екипажа на Илиев, и този на Гьошев се събра във вида си, в който заедно се състезават от години. Така че промяна никаква, а интерес заради нея - още по-малък. Твърдица е състезание, което в досегашната си история винаги затваряше календара през октомври. По тази причина в градеца идваха само единици от асовете, особено, ако състезанието вече нямаше никакво значение за годишното класиране.
Сега Твърдица е издърпана напред, а това означава, че в средата на шампионата класирането от този старт може да се окаже решаващо. За да може от него да бъдат спечелени допълнителните точките за всеки един от дните, в осмото си издание ралито е в два дни с 3 скоростни отсечки днес и шест - утре. Защото битката между трите доминиращи екипажи, както и в другите двудневни ралита, е колкото за местата в челото в края на надпреварата, толкова и за точките (7-5-3-2-1), които се добавят за класирането на всеки един от двата дни. До момента Илиев/Янакиев (Шкода Фабия S2000) са начело в класирането със 74 т., на 27 пред Крум Дончев/Петър Йорданов (Глобул Рали Тим, Пежо 207 S2000) и изпреварващи 34 т. Гьошев/Спасов (Пежо 207 S2000). В досегашните две ралита от първенството (Средна гора и България) само седмина са успявали да вземат бонусите, като единствено Илиев, Дончев и Гьошев са си поделяли бонусите за първите три места във всеки един от двата дни.
От тримата пък само Илиев е печелил първите места в първите дни на състезанието, откъдето са и 14 допълнителни точки. По една победа във вторите дни на Средна гора и България имат Дончев и Гьошев. Четвърти във временното класиране е са Пламен Стайков/Слав Ландов (Евроком Рали Тим, Мицубиши Лансър Ево 9), които имат 20 т., половината от тези, спечелени от Гьошев/Спасов. Следват - Мартин Сурилов/Здравко Здравков (М-Тел Рали Тим, Мицубиши Лансър Ево 9) 19, Тихомир Стратиев/Добрин Борисов (Марина Моторспорт, Ситроен С2 R2 Макс) - 16 т. и др. Междувременно стана ясно, че стартовият лист на рали Твърдица за е намалял с един екипаж.
Това са състезателите на Булсим Ясен Шопов/Димитър Чолаков (Ситроен Саксо). Двамата сливенчани пропуснат участието си заради непристигналите резервни части за ремонта на "саксофона". Така днес в церемониалния старт на площад Свобода ще застанат 20 автомобила - 19 са fj хомологираните групи А и N, а единствено Пламен Пантелеев/Васко Христов (Хоби кар, Фолксваген Поло) представляват групата на колите, които вече са извън официалната листа на ФИА.