1. Novsport
  2. Моторни спортове
  3. Уникалното рали "Дакар" започва своя поход към Атакама

Уникалното рали "Дакар" започва своя поход към Атакама

375 участници ще мерят сили в най-уморителното и безжалостно състезание за автомобили на планетата

Уникалното рали "Дакар" започва своя поход към Атакама

С началото на 2010 започва и най-уморителното и жестоко рали в света, познато на феновете на автомобилния спорт. В Буенос Айрес днес ще бъде даден стартът на великото рали „Дакар”, което за втори път то ще се проведе в Южна Америка.

Както и миналата година – на старта ще застанат четири категории возила - автомобилите, камионите, мотоциклетите и четириколките.

Предизвикателството ще бъде 9030 км през пътища, пресечени терени, планини и пустини. Линията на покриване на общото трасе е обратно на часовниковата стрелка и ще включва цялостно прекосяване на пустинята Атакама и нейните гигантски дюни - тръгва от аржентинската столица преминава през пустошта , дори Патагония и завършва отново в „Града на добрите ветрове”. Белите пясъци край Фиамбала и сивите в близост до Нихуил ще допълнят картината от предизвикателства в тежкото състезание.

Промените за 2010 г. включват новости, които ще допринесат за още по-атрактивна надпревара. В това издание ще има повече етапи в пустинята, което означава повече диво каране. Трасето ще бъде по-дълго и по-зрелищно. През миналата година пилотите бяха в Атакама само два дни, сега ще им се наложи да останат там седем.



В надпреварата ще вземат участие 138 автомобила, 156 мотора, 29 четириколки и 52 камиона, което превръща „Дакар" в най-атрактивното състезание в света.

При автомобилите основният фаворит е тимът на Volkswagen, който ще участва с четири автомобила Race Touareg. Миналогодишният победител Жиние дьо Вильер и неговите съотборници ще се противопоставят в своя клас на BMW X3 и грамадния Hummer. Четворката допълват французинът Герлен Шишери и руснакът Леонид Новицки



Големият отсъстваш разбира се е отборът на Mitsubishi - най-титулуваната марка в най-престижното рали на планетата. Световната икономическа криза обаче накара японците, които са победители в 8 от последните 9 издания, да се оттеглят. Техните пилоти Стефен Петерханзел и Нани Рома пък ще карат за BMW.

Въпреки това, още стотици пилоти с различни джипове ще тръгнат с мечтата да спечелят уникалното състезание. Един от тях е лудият янки Роби Гордън, който със своя "Хамър H3" ще опита да подобри третото си място от тази година.

При моторите битката също ще е жестока. Въпреки че КТМ официално се отказа от участие, много от пилотите ще карат именно с австрийската марка. Причината за отказа на най-титулувания „играч” в това състезание е решението на организаторите с цел сигурност машините да бъдат намалени до 450 куб. см. Все пак, за да е промяната по-плавна, тази година основните конкуренти - победителят от 2005 и 2007 г. Сирил Депре и миналогодишният Марк Кома ще карат с 650 кубикови двигатели и ще заложат отново на КТМ.

Давид Фретине с Ямаха обаче също чака своя час, а Априля са приготвили изненадващ мотор, който се надяват, че ще даде добри резултати.

При камионите едно е ясно – КамАЗ е гигантът там. Невероятният Владимир Чагин ще търси шеста титла от състезанието. Всеки знае, че руснакът не се колебае да изкара своята машина до предела на силите й и точно това понякога води до грешки, които му струват много.

Неговият основен конкурент е и негов съотборник – Фирдаус Кабиров, който ще защитава първото си място от 2009 г.

Все пак Але Лопре с Татра очаква тази година да няма проблеми с камиона, а холандският екип на Жинаф ще трябва да се справя без основния си пилот Жерард де Рой, който получи контузия по време на ралито „Пътят на коприната”.

Всички пилоти вече минаха преброяването. Днес те ще бъдат представени официално по улиците на Буенос Айрес, а утре ще бъде даден стартът на 1-ия от 14-те етапа. Единственият почивен ден ще бъде на 9 януари.

Голяма част от екипите вече са се подготвили добре за това, което ги чака. Програмата Google Earth пък се оказа основен помощник на състезателите да разберат какво точно ги очаква тази година.

Ралито се радва на огромен интерес, въпреки че се премести от традиционния си дом в африканската пустиня Сахара. Според данните на организаторите само в Южна Америка последното издание е било наблюдавано от над 300 милиона зрители, а в световен мащаб "Дакар" е било най-значимото и следено събитие след настъпването на Нова година, при това не само в света на спорта.

Престижната двуседмична надпревара е била проследена общо от 2.2 млрд. телевизионни зрители в близо 190 страни, като се очаква през 2010 г. интересът да се повиши.

След 5 втори места, белгиец стана шампион в рали шампионата

Белгийският пилот на Хюндай Тиери Нювил спечели първата си световна титла в рали шампионата, след като съотборникът му от Естония От Тенак бе принуден да се откаже от участие на Рали Япония

Хамилтън най-бърз в първата свободна тренировка преди Гран при на Лас Вегас

Седемкратният шампион във Формула 1 Люис Хамилтън даде най-добро време в първата свободна тренировка преди състезанието за Голямата награда на Лас Вегас

Никола Цолов част от историята на Формула 3

Родният пилот записа първите си 3 победи на пистата

Хорхе Мартин стана световен шампион в клас MotoGP

Той завърши трети в последния старт за сезона

Франческо Баная спечели в Барселона и запази шансове за 3-та поред световна титла в МоtоGP

Лидерът в шампионата Хорхе Мартин завърши трети в спринтовото състезание

Никола Цолов се завърна с подиум в картинга

Отборът на Eventa Racing с пилоти Георги Ванков, Николай Паунов и Диян Костадинов спечели седемчасовата надпревара на гръцката писта “Серес”

Официално: Последното Гран при в MotoGP за сезона бе преместено

Вместо във Валенсия, състезанието ще се проведе в Барселона

Баная запази шансове за титлата в MotoGP

С победа в ГП на Малайзия

Хорхе Мартин е на малка крачка от титлата в MotoGP след победа на спринта в Гран при на Малайзия

Марк Маркес завърши втори, а Есеа Бастианини допълни подиума