Две години след представянето на актуалната версия на четиривратата Corolla и хечбека Auris, Toyota обави, че нанася промени в модификационното портфолио на двата модела.
Основните новости са свързани с обновление под предния капак, където ще бъде монтиран задвижващ агрегат, разработен по технологията Toyota Optimal Drive, пише auto-press.net. През тази и следващата година двигателната гама на Auris и Corolla ще бъде обновена и обогатена, като първият нов представител ще бъде 1.33 литровият Dual VVT-i бензинов мотор, екипиран със система Stop&Start за автоматично гасене/стартиране на двигателя. Редови, четирицилиндров, този агрегат обещава максимална мощност от 101 конски сили, динамична и тиха работа, и не на последно място икономичност.
Toyota Auris се предлага и 1.6 литров Dual VVT-i, 1.4 литров D-4D 90, двулитров D-4D 125 и 2.2 литров D-4D 180. При Corolla седан изборът е между 1.33 литра Dual VVT-i, 1.6 литра Dual VVT-i, 1.4 литра D-4D и 2.0 литра D-4D.
През първата продажбена година (2007) на новия Auris, дилърите на марката са успели да реализират 156 000 негови представителя, а предвижданията за настоящата са свързани с цифрата от около 166 000 единици. Въпреки изцяло новто си име, Auris успя да подобри пазарното си участие до 3.5% през 2008 година, в сравнение с 3.2% при Corolla хечбек за 2006 година.