Шесткратният световен шампион Себастиан Льоб (Франция, Ситроен С4 WRC) ще нощува като лидер в рали България. Пилотът на Ситроен Тотал намали темпото във втората половина на днешния ден, оставяйки бившият световен шампион Петер Солберг (Норвегия, Ситроен С4 WRC) да спечели три последователни етапа.
От началото на сезона в първенството на планетата норвежецът е с 16 етапни победи срещу 44 на Льоб. Втори в тази импровизирана класация е друг пилот на Ситроен - Себастиан Ожие (Франция), който има 23 първи места, но изглежда няма да спечели етапна победа от Боровец. От деветте отсечки до момента 5 победи има Льоб, 3 - Петер Солберг, една (Любница 1) бе отменена.
"Сутринта беше много добра. След това мислех повече за сигурността и загубих ритъм. Използвахме меки гуми и колата бе по-трудна за управление", каза Льоб.
Норвежецът Солберг спечели второто преминаване именно на този конфликтен заради огромната тълпа от зрители отсечка, карайки само с 1.1 секунди по-бързо от Льоб.
"Преди осмия етап открихме малък детайл в автомобила, който ми причиняваше трудности в управлението. Оправихме го и сега колата се движи по-добре", каза Солберг.
Трети е Ожие, изостанал от Солберг на 1.7 секунди. Дани Сордо (Испания, Ситроен С4 WRC) финишира четвърти на Любница 2 (24.86 км) и продължава да бъде втори в генералното класиране на 40.5 секунди от Льоб.
Интересното е, че в края на съботния ден разликата между Сордо и Солберг вече е сведена до 4.5 секунди. Така изглежда, че актуалният въпрос е не дали Льоб ще задържи победата в оставащите четири отсечки (94.52 състезателни километри) утре, а дали Солберг няма да стъпи на второто място. Ако това стане, норвежецът ще потрети най-доброто си класиране от началото на първенството тази година, след вторите места в ралитата на Мексико и Турция.
След днешният ден и след отпадането на Сестримо на два от българските екипажи - Илиев/Янакиев (Виваком Рали Тим, Шкода Фабия S2000) и Ясен и Даниел Попови (М-Тел Рали Тим, Мицубиши Лансър Ево 9), най-добре представящият се наш екипаж остава този на Престиж Рали Тим Петър Гьошев/Димитър Спасов (Мицубиши Лансър Ево 9). Преди две седмици двамата спечелиха първото си рали, което бе и първото им състезание зад граница. Те са победители от Сърбия рали, а сега може да се окажат на 12-ото място в генералното класиране на кръг от световното първенство.
На Любница 2 Гьошев/Спасов завършиха 15-и, на 1:12.9 минути от Солберг, но въпреки това запазват 12-ото си място в генералното класиране. За тях задачата е да преминат още напред в класирането и в утрешните четири отсечки напълно възможно е да стопят разликата от 12.4 секунди, която ги разделя от Тири Нювил (Франция, Ситроен С2 S1600).
Той е лидер в класирането на групата от 8 автомобила, които се борят за класиране в шампионата на младежите. В него Тодор Славов/Добромир Филипов (БулБет Рали Тим, Рено Клио R3) завършиха 4-и на Любница, но продължават да бъдат на петата позиция в класирането на това първенство. В генералното класиране Славов/Филипов са на 19-то място. Пред тях е пилотът на Сан Марино Алесандро Броколи (Рено Клио R3), от когото българите изостават на напълно заличимата разлика от 6.5 секунди.
Генерално класиране:
Pos |
No |
Driver |
Time |
Diff 1st |
1 |
1 |
LOEB |
2:12:49.3 |
0.0 |
2 |
2 |
SORDO |
2:13:29.8 |
+40.5 |
3 |
11 |
SOLBERG |
2:13:34.5 |
+45.2 |
4 |
7 |
OGIER |
2:14:55.0 |
+2:05.7 |
5 |
3 |
HIRVONEN |
2:15:39.7 |
+2:50.4 |
6 |
4 |
LATVALA |
2:16:22.4 |
+3:33.1 |
7 |
6 |
ANDERSSON |
2:17:25.1 |
+4:35.8 |
8 |
41 |
TURAN |
2:18:28.5 |
+5:39.2 |
9 |
5 |
WILSON |
2:20:24.0 |
+7:34.7 |
10 |
12 |
SOLBERG |
2:22:53.9 |
+10:04.6 |
11 |
29 |
NEUVILLE |
2:24:11.1 |
+11:21.8 |
12 |
45 |
GYOSHEV |
2:24:23.5 |
+11:34.2 |
13 |
23 |
WEIJS |
2:25:02.2 |
+12:12.9 |
14 |
8 |
RAIKKONEN |
2:25:40.4 |
+12:51.1 |
15 |
15 |
KUIPERS |
2:25:45.4 |
+12:56.1 |
16 |
31 |
LEMES |
2:25:53.0 |
+13:03.7 |
17 |
42 |
BRYNILDSEN |
2:26:23.6 |
+13:34.3 |
18 |
27 |
BROCCOLI |
2:30:21.6 |
+17:32.3 |
19 |
26 |
SLAVOV |
|