1. Novsport
  2. Моторни спортове
  3. Льоб над всички в Йордания

Льоб над всички в Йордания

Световният шампион изпревари в крайното класиране Яри-Мати Латвала

Льоб над всички в Йордания

Себастиен Льоб и Citroen спечелиха рали „Йордания", трети кръг за сезона във WRC. Стратегията взе предимство над скоростта.

 
През 2008 г. ФИА въведе правилото лидерът след първия и втория ден да води колоната съответно във втория и третия. Това бе направено с цел да се подобри интригата, но резултатът бе по-скоро обратен - пилотите редовно връщаха газта в края на първия, понякога и на втория ден, за да си осигурят по-добра стартова позиция, естествено за макадамовите състезания. Но това, което наблюдавахме днес в Йордания, не се бе случвало никога досега.
 
След като Мико Хирвонен (Ford) отпадна още вчера и Себастиен Льоб (Citroen) се откъсна на половин минута в челото, крайниятпобедител в рали „Йордания" бе до голяма степен ясен. Вторият пилот на Ford Яри-Мати Латвала обаче имаше известен шанс да се пребори с французина, тъй като вчера от Citroen допуснаха грешка и Себастиен Ожие (Citroen Junior) излезе на втора позиция, само на 3,1 секунди пред него. Световният шампион трябваше да чисти отсечките, втората стартова позиция трябваше да е за неговият съименник и сънародник, а Латвала можеше да контраатакува от трето място. Редът на стартиране обаче съвсем не бе такъв.
 
Първо Себастиен Ожие се забави с пет минути в сутрешния сервиз, като причина за това според Citroen Junior бе повреда в електрониката на C4 WRC. Това обаче означаваше 50 наказателни секунди и съответно пети стартов номер. Като видяха какво се случва в сервизната зона, от Ford инструктираха Мико Хирвонен да излезе десет минути по-рано от сервиза и да се чекира шест минути по-рано на контролата за първия етап тази сутрин. В резултат финландецът, който се върна по системата „супер рали", мина пред Латвала и можеше да му чисти отсечките. Стратегическата битка обаче продължи. Ожие се появи на контролата за същата отсечка с осем минути по-рано и по този начин получи първи стартов номер, което осигури „чистач" и за Льоб.
 
Коментарите на пилотите бяха повече от лаконични, а същевременно тим-шефовете обясняваха, че нямат друг изход освен да се борят с всички възможни средства за победата. Повече от всичко обаче е ясно, че от цялата ситуация губят както зрителите, така и най-младата звезда на WRC. Ожие направи поредното си много силно състезание, но вместо да се бори с Латвала за второто място, бе принуден да преглътне 8:50 наказателни минути и да атакува Кими Райконен (Citroen Junior) и Федерико Вийагра (Muchi's Ford) за шестото. Тази тема обаче ще разгледаме надълго и нашироко в майския брой на списание auto motor und sport.
 
Нека се върнем отново на отсечките в Йордания. Льоб отново бе безгрешен и спечели три от сутрешните четири етапа, с което до голяма степен си гарантира и победата. При вторите минавания французинът леко върна газта, но въпреки това завърши с аванс от 35,8 секунди спрямо втория Яри-Мати Латвала, съобщава  Auto Motor und Sport.
 
Частният пилот на Citroen Петер Солберг завърши трети, което е негов втори пореден подиум след второто място в Мексико, а заводският му колега Дани Сордо остана четвърти. Матю Уилсън (Stobart Ford) допълни челната петица, след като Ожие получи 8:50 наказателни минути заради стратегическите ходове на Citroen и Ford. Въпреки тях и въпреки чистенето на отсечките французинът се пребори с Федерико Вийагра (Munchi's) за шестото място. Челната осмица допълни Кими Райконен, който спечели първите си точки в Световния рали шампионат.
 
Хенинг Солберг (Stobart Ford), който вчера загуби повече от седем минути при първото минаване на "Река Йордан" заради спукана гума и проблем със спирачките, завърши девети. Последната точка отиде при десетия Шави Понс, който обаче успоредно с това спечели втората си поредна победа в S-WRC шампионата. Любопитният факт за категорията на суперите е, че единствено бившият заводски пилот на Citroen и Subaru завърши всеки един от етапите в надпреварата. Останалите му колеги трябваше да разчитат на системата „супер рали", за да продължат. При серийните автомобили победата отиде в ръцете на Патрик Флодин (Subaru Impreza WRX STI), който завърши единайсети в общото класиране.
 
Четвъртият кръг във WRC е рали „Турция" (16-18 април). Надпреварата, чийто център ще бъде Истанбул, е и първи старт за Тодор Славов в Световния рали шампионат. Пилотът на Булбет Рали Тим ще участва тази година в J-WRC със своето Renault Clio R3, като по предварителен план програмата му включва пет кръга.

След 5 втори места, белгиец стана шампион в рали шампионата

Белгийският пилот на Хюндай Тиери Нювил спечели първата си световна титла в рали шампионата, след като съотборникът му от Естония От Тенак бе принуден да се откаже от участие на Рали Япония

Хамилтън най-бърз в първата свободна тренировка преди Гран при на Лас Вегас

Седемкратният шампион във Формула 1 Люис Хамилтън даде най-добро време в първата свободна тренировка преди състезанието за Голямата награда на Лас Вегас

Никола Цолов част от историята на Формула 3

Родният пилот записа първите си 3 победи на пистата

Хорхе Мартин стана световен шампион в клас MotoGP

Той завърши трети в последния старт за сезона

Франческо Баная спечели в Барселона и запази шансове за 3-та поред световна титла в МоtоGP

Лидерът в шампионата Хорхе Мартин завърши трети в спринтовото състезание

Никола Цолов се завърна с подиум в картинга

Отборът на Eventa Racing с пилоти Георги Ванков, Николай Паунов и Диян Костадинов спечели седемчасовата надпревара на гръцката писта “Серес”

Официално: Последното Гран при в MotoGP за сезона бе преместено

Вместо във Валенсия, състезанието ще се проведе в Барселона

Баная запази шансове за титлата в MotoGP

С победа в ГП на Малайзия

Хорхе Мартин е на малка крачка от титлата в MotoGP след победа на спринта в Гран при на Малайзия

Марк Маркес завърши втори, а Есеа Бастианини допълни подиума