1. Novsport
  2. Моторни спортове
  3. Ауди спечели 12-те часа на Себринг при дебюта на новото дизелово R15

Ауди спечели 12-те часа на Себринг при дебюта на новото дизелово R15

Новият състезателен прототип на немския автомобилен производител, R15 TDI взе първото място в състезанието за издръжливост на Себринг. Алан Макниш, Том Кристенсен и Риналдо Капело излязоха на върха след 12-часова ожесточена битка с Пежо

Ауди спечели 12-те часа на Себринг при дебюта на новото дизелово R15

Новият състезателен прототип на немския автомобилен производител, R15 TDI взе първото място в състезанието за издръжливост на Себринг. Алан Макниш, Том Кристенсен и Риналдо Капело излязоха на върха след 12-часова ожесточена битка с Пежо.


Резултатът направи Кристенсен единственият състезател с пет победи на щатското трасе. Франк Монтани, Себастиян Бурде и Стефан Саразен трябваше да се задоволят с второто място в най-доброто Peugeot 908 HDi FAP, което не успя да смогне на темпото на Макниш в последния пробег.

За почти перфектното начало на кариерата на новото R15 се погрижиха Майк Рокенфелер, Лукас Лур и Лукас Вернер, които финишираха с Ауди номер 1 на почетното трето място.

С изключение на кратък период, в който Бурде водеше състезателната колона с преднина от половин минута, първите два автомобила се движеха на няколко секунди един от друг. При 3 часа оставащо време Бурде спука гума, което нанесе сериозен удар в борбата му за първото място, движейки се в близост до Кристенсен.

След изненадващото си първо време от тренировките в четвъртък, тимът на Акура не успя да се пребори с издръжливостта на дизеловите машини. Автомобилът на отбор De Ferran бързо бе избутан до петото място в ранните обиколки, а по-късно се оттегли в бокса с проблеми в окачването след осем часа в надпреварата. Акура все пак успя да класира свой автомобил в топ 5, благодарение на Адриан Фернандес и Луис Диас. Мексиканският екип бе единственият от клас LMP2, който успя да завърши успешно, тъй като противниковия тим на Dyson Lola, състезаващ се с Мазда се отказа след пет часа.
 
 
 1.   Капело/Кристенсен/Макниш  -  Audi R15 TDI 12h00m38.638s
 2.   Монтани/Саразен/Бурде - Peugeot 908 HDi FAP + 22.279s
 3.   Лур/Рокенфелер/Вернер - Аudi R15 TDI  +   2 обиколки
 4.   Фернандес/Диас - Acura ARX-01B + 23 обиколки
 5.   Минасиян/Лами/Клийн - Peugeot 908 HDi FAP  + 27 обиколки
След 5 втори места, белгиец стана шампион в рали шампионата

Белгийският пилот на Хюндай Тиери Нювил спечели първата си световна титла в рали шампионата, след като съотборникът му от Естония От Тенак бе принуден да се откаже от участие на Рали Япония

Хамилтън най-бърз в първата свободна тренировка преди Гран при на Лас Вегас

Седемкратният шампион във Формула 1 Люис Хамилтън даде най-добро време в първата свободна тренировка преди състезанието за Голямата награда на Лас Вегас

Никола Цолов част от историята на Формула 3

Родният пилот записа първите си 3 победи на пистата

Хорхе Мартин стана световен шампион в клас MotoGP

Той завърши трети в последния старт за сезона

Франческо Баная спечели в Барселона и запази шансове за 3-та поред световна титла в МоtоGP

Лидерът в шампионата Хорхе Мартин завърши трети в спринтовото състезание

Никола Цолов се завърна с подиум в картинга

Отборът на Eventa Racing с пилоти Георги Ванков, Николай Паунов и Диян Костадинов спечели седемчасовата надпревара на гръцката писта “Серес”

Официално: Последното Гран при в MotoGP за сезона бе преместено

Вместо във Валенсия, състезанието ще се проведе в Барселона

Баная запази шансове за титлата в MotoGP

С победа в ГП на Малайзия

Хорхе Мартин е на малка крачка от титлата в MotoGP след победа на спринта в Гран при на Малайзия

Марк Маркес завърши втори, а Есеа Бастианини допълни подиума