Почти всички компании, които са в топ 20 на водещите фирми у нас инвестират в спорта, каквато е и световната практика. Това обяви министърът на младежта и спорта Красен Кралев в Русе, където изнесе първата от цикъла лекции в страната „Спорт и бизнес: Как да увеличим продажбите, чрез възможностите на рекламата в спорта“.
В челната двадесетица попадат холдинги и компании, чиято сфера на дейност включва фармация, строителство, търговия, енергетика, горива и земеделие, като повечето от тях влагат пари в спорта.
Във втората част на статистиката, цитирана от министър Кралев, резултатите обаче сочат обратното.
„В световен мащаб всички компании в топ 20 до 40 спонсорират спорта, докато у нас за съжаление едва 6 компании са ангажирани със спортно спонсорство. С дългогодишната ми практика в маркетинговите комуникации се убедих, че спортът продава повече от секса. Спортистите са най-добрите посланици на мисията на марката“, категоричен бе Красен Кралев.
Като доказателство той даде пример с фейсбук страниците на Кристиано Роналдо и Хю Джакман – 100 млн. лайка за спортиста срещу 20 млн. за актьора. И още - 70 млн. долара в полза на Мария Шарапова срещу 37 млн. годишен приход за латино дивата Дженифър Лопес.
„Така че относно тезата: „сексът продава най-добре рекламата” – да ама не“, допълни с усмивка министъра.
Кралев подчерта, че успехът на спонсорските реклами в спорта се дължи на факта, че той не дели потребителите на таргети по възраст, пол, доходи, раса, националност и религия.
Министърът цитира изследване на агенция ЕСТАТ за потребителските навици на българите. Според него, за да проверим прогнозата за времето влизаме в мрежата средно 1-2 пъти дневно, за новини – от 2 до 3 пъти, а за проследяване на спортни събития това количество е от 4 до 7 пъти дневно.
Представители на местния бизнес и спортни деятели, мениджъри и шефове на клубове, чуха в Русе от министъра практики за сътрудничество между бизнеса и спорта, базирани на 25-годишния му опит на специалист в областта на маркетинга и спортния мениджмънт.
След края на лекцията си министър Кралев проведе среща и с кмета на Русе Пламен Стоилов, неговия заместник Димитър Наков и депутатите от ГЕРБ Пламен Нунев и Свилен Иванов. Градоначалникът подари на министъра картина с емблематичната за града сграда на Доходното здание.
След това Кралев откри новоизграденото футболно игрище с изкуствена трева в района на стадион „Дунав” и ритна първата топка на новата настилка.
„Виждате, че там, където има кмет на ГЕРБ се строят и се реновират спортни зали, площадки и стадиони, а там където няма ще има“, заяви министър Кралев.
Обиколката на министъра продължи с инспекция на почти завършената „Арена Русе”, след което даде старт на международния лекоатлетически турнир за юноши и девойки „Младост”.
По рано през деня министърът на младежта и спорта участва в честванията в крайдунавския град по повод деня на Европа 9 май.