Международният олимпийски комитет предостави на NBCUniversal(NBCU) тв правата за САЩ за игрите до 2032 г. Компанията получава възможността да използва всички медийни платформи на територията на Щатите, включително ефирна телевизия, абонаментни и кабелни мрежи, интернет и мобилни устрайства. Срещу това МОК получава 7.65 млрд щатски долара, плюс бонус от $ 100 млн., които да бъдат целево използвани за промотиране на олимпизма и олимпийските ценности в периода 2015 – 2020 г. Сделката е най-мащабната и дългосрочна в историята на олимпийското движение, като приоритетно сумата ще бъде използвана за подпомагане на международните спортни федерации и организационните комитети на всяка една олимпиада.
"Договорът е прекрасна новина за цялото олимпийско движение, тъй като осигурява дългосрочна финансова стабилност. – заяви Томас Бах, който водеше преговорите от страна на МОК. – NBC е наш партньор от десетилетия и съм сигурен, че ще продължим да работим заедно и след 2032 г. Опитът на NBC, както и тяхната отдаденост на олимпийските ценности са гаранция за едно първокласно отразяване на игрите, достигащо да максимална аудитория американци за години напред.
„Олимпиадите са най-значимото социално, културно и спортно събитие в историята на човечеството, ето защо за нашата компания е чест и привилегия да го представяме на американските зрители. - обяви Брайн Робъртс, изпълнителен директор на NBCUniversal. – Никое събитие не обединява така американските фамилии и никоя медия няма опита и възможността да отразява така игрите, както това прави нашата компания. Горди сме, че NBC ще има възможност да вкара във всеки американски дом още 9 поредни олимпиади.”
Още през 2011 г. NBC закупи тв правата за игрите в Рио 2016, Пьончан 2018 и Токио 2020, освен това си осигури и правото да предава всички издания на младежките олимпийски игри до 2032 г. За първи път компанията бе партньор на МОК още преди половин век - на Игрите през 1964 г. в Токио, а с изпълненито на новия контракт броят на олимпиадите, които тя отразява ще набъбне на 23. Тези цифри са показателни за доверието, което имат в партньорството си МОК и NBC.