Тревожни данни, свързани с развитието на младите хора в България, както и мерки за решаване на проблема, ще обяви заместник-министърът на младежта и спорта Калин Каменов. Пресконференцията ще се проведе на 06.02.2015 г. (петък) в 10.30 часа в залата на 5-ия етаж в сградата на Министерството на младежта и спорта.
На брифинга ще бъде представен доклад на Института за социални изследвания и маркетинг за ефекта от прилагането на младежките политики у нас. Данните от проучването сочат, че българските младежи са на първо място в Европа по показателя NEEDs – не правят нищо в свободното си време, не търсят възможности за придобиване на нови умения и знания или за професионална реализация. Повечето от тях не познават програмите за квалификация и преквалификация, за старт в кариерата или бизнеса и никога не са ползвали услугите на Бюрата по труда.
Проверки на Министерството на младежта и спорта показват още, че много от неправителствените организации, които усвояват европейски средства за провеждане на информационни кампании и консултации, не стигат до целевите групи и често не водят до конкретни резултати. Все по-често се появяват и организации, които печелят проекти, свързани с прилагането на младежките политики, но впоследствие се оказва, че не развиват дейността, за която са били финансирани.
На брифинга ще бъде представен доклад на Института за социални изследвания и маркетинг за ефекта от прилагането на младежките политики у нас. Данните от проучването сочат, че българските младежи са на първо място в Европа по показателя NEEDs – не правят нищо в свободното си време, не търсят възможности за придобиване на нови умения и знания или за професионална реализация. Повечето от тях не познават програмите за квалификация и преквалификация, за старт в кариерата или бизнеса и никога не са ползвали услугите на Бюрата по труда.
Проверки на Министерството на младежта и спорта показват още, че много от неправителствените организации, които усвояват европейски средства за провеждане на информационни кампании и консултации, не стигат до целевите групи и често не водят до конкретни резултати. Все по-често се появяват и организации, които печелят проекти, свързани с прилагането на младежките политики, но впоследствие се оказва, че не развиват дейността, за която са били финансирани.