Германските клубове от Първа и Втора Бундеслига гласуваха в подкрепа на това да позволят на финансов инвеститор да вземе дял от маркетинговите права на Бундеслигата, съобщава агенция Ройтерс.
Решението идва, тъй като футболните лиги в Европа все повече търсят външно финансиране чрез споразумения за излъчване, за да увеличат приходите и влиянието си на международния пазар.
Очаква се Германската футболна лига да продаде не повече от 8% от телевизионните, рекламни и дигитални права за следващите 20 години. Очакваните приходи са между 900 милиона и 1 милиард евро.
Според Ройтерс, сред потенциалните инвеститори са компаниите Advent, Blackstone, Bridgepoint, CVC и EQT. В Лигата са на мнение, че дават най-добър шанс на професионалния футбол в страната да развие медийния си продукт и да увеличи влиянието си в чужбина.
За да започнат преговори, беше необходима подкрепата на две трети от клубовете в Бундеслигата. От общо 36 отбора 24 са гласували "за", казаха двама източника на "Ройтерс". Германското списание "Kicker" първо съобщи за резултата.