Изпълнителният директор на Българския футболен съюз - Борислав Попов, изрази задоволство, че Първа професионална лига вече има генерален спонсор в лицето на компанията за спортни залози efbet. Той беше част от брифинга, на който новото сътрудничество официално беше анонсирано, наред с ребрандирането на шампионата.
По силата на сключения 2-годишен контракт футболния ни елит ще се казва efbet Лига, а според Попов това ще направи продукта по-разпознаваем.
„През годините БФС установи едно стабилно сътрудничество с „Футбол Про Медия” (притежателя на телевизионните права за първенството – б.р.), което вървеше с редовно получаване на сумите. А също и с увеличение на тези суми, може би вече с 300 процента. Всички знаете как се стигна до учредяването на новия формат, който върви и се представя много добре.
Генералният спонсор бе предвиден още през 2012 година, това бе възможност, която съществуваше и преди това. Хубаво е, че „Футбол Про Медия” успява да осигури генерален спонсор, който да направи първенството по-разпознаваемо”, заяви представителят на БФС.
„По силата на европейското законодателство и съгласно новия Закон за физическото възпитание и спорта телевизионните права се договорят колективно. Те са с носител Български футболен съюз – договарят се централизиране и се разпределят самостоятелно между клубовете от самите тях. Прави се ежегодно, тъй като имаме промени в участниците в Първа лига и промени по сумите за телевизионни и рекламни права, затова се сключват конкретни договори с всеки клуб, в който се записват точните суми и сроковете за изплащане.
Това също е по буквата на Закона за физическото възпитание за спорта. Преподписват се всяка година именно заради това, че има промени в основните положения. Централизираното договаряне е европейска практика и препоръка. Дълго време федерациите сами договаряха сумите за участията на националните отбори. Сега УЕФА успя да централизира и да преговаря от името на всички в Европа. Това е един сигурен път, който се надявам да доведе до успехи”, уточни Попов.
„Стремеж на БФС е винаги да има феърплей и равнопоставеност във всички права. Това, че по някаква причина някои клубове се отклоняват, ние взимаме съответните мерки. Както знаете, Верея вече е в Югозападната Трета лига както заради своето поведение, така и заради други нарушения на футболните правила. В новото лого е залегнала фразата за красива и честна игра. Това е нашият стремеж.
Специалната комисия, която сме създали – Комисията по феърплей – и която 2 години вече е натоварена и с допълнителни функции, събира, обсъжда и коментира всички ситуации, които се отразяват на чувството, че играта не е феърплей. Провеждаме и обучения, но не във всички случаи то стига до хората. Стремим се към справедливост, да се постъпва справедливо. Наблюдава се значително намаляване на броя сигнали за уговорени мачове. През миналия сезон бяха 2-3, което в сравнение с минали години е драстично по-ниско”, отчете Попов.