1. Novsport
  2. Формула 1
  3. Серджо Ринланд: Макларън са с най-смелата кола

Серджо Ринланд: Макларън са с най-смелата кола

Макларън са били най-смели в конструирането на болида си за 2011 г., твърди известният във Формула 1 конструктор Серджо Ринланд. Аржентинският инженер, който е работил в Брабам, Далара, Бенетон и е създал най-успешния Заубер в историята на швейцарския тим - С20 - гостува в онлайн предаването на Питър Уиндзор, където сподели възгледите си относно новите болиди в Гран при.

Серджо Ринланд: Макларън са с най-смелата кола

Макларън са били най-смели в конструирането на болида си за 2011 г., твърди известният във Формула 1 конструктор Серджо Ринланд. Аржентинският инженер, който е работил в Брабам, Далара, Бенетон и е създал най-успешния Заубер в историята на швейцарския тим - С20 - гостува в онлайн предаването на Питър Уиндзор, където сподели възгледите си относно новите болиди в Гран при, пише clubs1.bg.

- Макларън определено са с най-интересния и рискован дизайн. Вижте само начина, по който са решили охлаждането на KERS-а в колата си - споделя Ринланд. - Техният автомобил в най-голяма степен е изграден около системата за пестене на енергия, чието охлаждане става чрез два отвора зад качулката над главата на пилота. Те обаче имат и допълнителна функция: допълнително изчистване на въздушните потоци към задното крило, като това дава още едно малко предимство на МР4-26. В Макларън са създали цял набор подобни иновативни решения, резултатът от които е малко по малко натрупване на преимущество.

Специалистът обаче е изненадан от подхода на Ферари, в чийто F150th Italia не открива почти никакви нововъведения:

- Поне такова е моето впечатление. Във Формула 1 отборите са подвластни на тенденции и ги следват. Сега например са на мода високите носове, предпочетени заради изнасяне разпределението на тежестта по-назад. Ферари в частност имат доста от миналогодишните решения на Ред Бул в автомобила си, макар че е напълно възможно самостоятелно да са стигнали до тях. В аеродинамично отношение обаче - областта с най-голямо значение понастоящем - нямат нищо кой знае колко ново и интересно - допълва инженерът.

Според него връщането на KERS е положително, тъй като следва развитието на автомобилната индустрия като цяло и така може да се помогне в серийното производство. В същото време обаче Ринланд признава, че различните финансови и човешки ресурси на отделните отбори във Формула 1 определят качеството на конструкциите и съответно използването на скъпи системи като KERS.

Норис спечели квалификацията в спринта

Втори остана Джордж Ръсел

Норис нападна Макс Верстапен след изказванията му за Макларън и Ферари

"Има бъдеще в шоубизнеса", смята британският пилот

В Катар променят пистата, заради проблемите с гумите

Направени са корекции на някои от бордюрите

Монца в календара на Формула 1 до 2031 година

Пистата остава в надпреварата след подписването на нов договор

Кадилак влиза във Формула 1?

Формула 1 ще има 11-и отбор от 2026-а година, след като организаторите на шампионата одобриха молбата на Кадилак

Ландо Норис: Макс няма слабо място

Британският пилот призна превъзхоството на четирикратния световен шампион

Хелмут Марко нападна Серхио Перес след Лас Вегас

Съветникът на Ред Бул не е доволен от представянето на мексиканеца

Верстапен: Не съм и мечтал за 4 титли

Световният шампион във Формула 1 коментира триумфа си

Вижте всички шампиони във Формула 1

Световните шампиони във Формула 1 през годините